th 1
Γενικά

Δράσεις για την Ημέρα κατά της Σχολικής Βίας και του Σχολικού Εκφοβισμού.

Με αφορμή την πανελλήνια ημέρα κατά της Σχολικής Βίας και του Σχολικού Εκφοβισμού, 6 Μαρτίου, στο σχολείο μας πραγματοποιήθηκαν διάφορες δράσεις από τους/ τις εκπαιδευτικούς των τάξεων , τη δασκάλα παράλληλης στήριξης, Θεοχάρη Μαρία, και την ψυχολόγο του σχολείου μας, Μοτσιοπούλου Ευαγγελία.

Οι τάξεις Α’ και Β΄ είδαν σχετικό βίντεο, συζήτησαν επί του θέματος κατασκεύασαν κάρτες και κονκάρδες. Με την ψυχολόγο του σχολείου μας δουλεύθηκε υλικό από το βιβλίο «ΒΑΓΙΑ», ένα βιβλίο πρόληψης για τον εκφοβισμό στα σχολεία. Πιο συγκεκριμένα, έγινε συζήτηση σχετικά με την ομάδα και τι μας προσφέρει να λειτουργούμε σαν ομάδα, μέσα από βιωματική άσκηση. Επιπλέον, δόθηκαν κάρτες με διάφορες φράσεις και μέσα από συζήτηση τα παιδιά κατέληξαν στο τι πρέπει να λέμε και τι όχι σε άτομα που δεν ανήκουν σε κάποια ομάδα, με στόχο τη συμπερίληψη και την συνεργασία. Προβλήθηκε βίντεο με τίτλο «η δύναμη της συνεργασίας» και τα παιδιά χωρίστηκαν σε ομάδες σε μια προσπάθεια να βιώσουν τα συναισθήματα των παιδιών που ανήκουν και των παιδιών που δεν ανήκουν σε μια ομάδα.

bulling 1
bulling 2

Οι τάξεις Γ’ και Δ’ παρακολούθησαν βίντεο σχετικό με τον ενδοσχολικό εκφοβισμό, μιλήσανε για τις κατηγορίες στις οποίες αυτός χωρίζεται , κάνανε κονκάρδες (Γ΄ τάξη), κατασκεύασαν τα σήματα του «Κωδικά Φιλικής Συμπεριφορας» (Δ΄τάξη), δραματοποιήσανε σκηνές σχολικού εκφοβισμού και ανέλυσαν τους τρόπους αντιμετώπισής του από τους μαθητές. Η ψυχολόγος του σχολείου  στις παραπάνω τάξεις έκανε παρουσίαση  του φαινομένου του εκφοβισμού, των χαρακτηριστικών που το διαχωρίζουν από τα υπόλοιπα περιστατικά βίας και τις μορφές του. Στη συνέχεια, τα παιδιά χωρίστηκαν σε ομάδες και τους δόθηκαν κάρτες με περιστατικά που κλήθηκαν να συζητήσουν και να αποφασίσουν αν πρόκειται για εκφοβισμό ή όχι. Έπειτα, δόθηκαν εικόνες με σκίτσα και ζητήθηκε να ζωγραφίσουν τον ψευτομαγκα-νταή της κάθε εικόνας και να παρουσιάσουν το περιστατικό του εκφοβισμού που ζωγράφισαν. Τέλος, μέσα από το διαδραστικό εκπαιδευτικό εργαλείο του Χαμόγελου του παιδιού για το bullying παρουσιάστηκε μέσω προβολής βίντεο η ιστορία ενός παιδιού θύματος εκφοβισμού και εξετάζοντας τις οπτικές τόσο του θύματος όσο και του θύτη και των παρατηρητών. Σημαντική αναφορά έγινε στην ευθύνη και τη δύναμη των παρατηρητών και την επιρροή τους στην αλλαγή όταν δείχνουμε την υποστήριξή μας στα άτομα που στοχοποιούνται.

bulling 3
bulling 4
bulling 5

Η Ε’ και η Στ’ αρχικά μίλησαν για τον σχολικό εκφοβισμό και προσπάθησαν να εντοπίσουν τις αιτίες αλλά και τις συνέπειες του φαινομένου μέσα από βιωματικές δράσεις. Χωρίστηκαν σε ομάδες και μελέτησαν υποθετικές περιπτώσεις εκφοβισμού, στις οποίες εντόπισαν τους ρόλους του θύτη, του θύματος και του παρατηρητή και στη συνέχεια τις διαδραμάτισαν.

Τέλος, μιλώντας για το σεβασμό και την αποδοχή  στη διαφορετικότητα, δημιούργησαν τα δέντρα της φιλίας γράφοντας ένα θετικό μήνυμα ενισχύοντας τις διαπροσωπικές τους σχέσεις.

buliing 6
bulling 7