e8ecff79 645c 4454 87a0 2b3b966025e6
Γενικά

Δράσεις για την Παγκόσμια Ημέρα Ψυχικής Υγείας

Στο πλαίσιο της Παγκόσμιας Ημέρας Ψυχικής Υγείας η Ε.Δ.Υ. και οι εκπαιδευτικοί του σχολείου πραγματοποίησαν σχετικές δράσεις . Οι μικρότερες τάξεις παρακολούθησαν την ταινία “Τα μυαλά που κουβαλάς” , ακολούθησε συζήτηση σχετικά με την αναγκαιότητα ύπαρξης και έκφρασης όλων των συναισθημάτων και ζωγράφιζαν καταστάσεις κατά τις οποίες νιώθουν διάφορα συναισθήματα.

εικόνα Viber 2025 10 19 00 27 54 444 1

Οι τάξεις Γ’ & Δ’ πραγματοποίησαν τη δράση   «Το βάζο των συναισθημάτων». Αφού έγινε συζήτηση σχετικά με τα συναισθήματα και πότε νιώθουν το κάθε ένα από αυτά , κατονόμασαν τα θετικά και τα αρνητικά συναισθήματα και έφτιαξαν το δέντρο των συναισθημάτων. Στη συνέχεια, δημιούργησαν “το βάζο των συναισθημάτων της τάξης”, στο οποίο κάθε παιδί παίρνει ένα χαρτάκι, γράφει ή ζωγραφίζει πώς νιώθει εκείνη τη στιγμή ( ή απλά γράφει “χαρά”, “κούραση” κ.λπ.) και ρίχνει το χαρτάκι στο βάζο. Οι μαθητές άνοιξαν μερικά χαρτάκια, στην τύχη και  συζητήσουμε τρόπους με τους μπορούμε να βοηθήσουμε τον εαυτό μας και τους φίλους μας όταν νιώθουμε δύσκολα συναισθήματα. Το βάζο έγινε σταθερό σημείο στις τάξεις στο οποίο Κάθε πρωί ή στο τέλος της ημέρας τα παιδιά μπορούν να ρίχνουν μέσα ένα χαρτάκι με το πώς νιώθουν.

εικόνα Viber 2025 10 19 00 27 56 097 1
εικόνα Viber 2025 10 19 00 27 54 470 1

Τέλος, η ψυχολόγος και η κοινωνική λειτουργός του σχολείου πραγματοποίησαν βιωματικό εργαστήριο στους μαθητές των μεγάλων τάξεων, με θέμα: «Ψυχική Υγεία και η ενίσχυση της Αυτοεκτίμησης».

Κατά τη διάρκεια της δράσης, οι μαθητές: ξεχώρισαν την έννοια της ψυχικής υγείας από τη σωματική υγεία, συζήτησαν τι σημαίνει να αγαπώ, να φροντίζω, να σέβομαι και να εκτιμώ τον εαυτό μου, κατανόησαν πώς η αυτοεκτίμηση και η εκτίμηση των άλλων συνδέονται, και συμμετείχαν σε βιωματική άσκηση θετικής ανατροφοδότησης μεταξύ συμμαθητών. 

Στόχος της δράσης ήταν οι μαθητές να: συνειδητοποιήσουν τη σημασία της ψυχικής υγείας, ενισχύσουν την αυτοεκτίμησή τους, μάθουν να εκφράζουν και να δέχονται θετικά συναισθήματα και, τέλος, να καλλιεργήσουν ένα κλίμα αποδοχής, σεβασμού και συνεργασίας μέσα στην τάξη.

εικόνα Viber 2025 10 19 00 27 56 129