Εργαστήρια Δεξιοτήτων – Γ΄ τάξη – ” Το ανθρώπινο σώμα.” 2022-2023

Ενδεικτικές δραστηριότητες:

Αρχικά, οι μαθητές χωριστήκανε σε 3 ομάδες, δώσανε  όνομα στην ομάδα τους και παίξανε τα παιχνίδια: « Ο άνεμος και το φύλλο» , « Αγγίζω και αναγνωρίζω σημεία του σώματός μου» .

Στη συνέχεια, έφτιαξαν έναν εννοιολογικό χάρτη στο coggle it που αφορά στην επίσκεψη στον γιατρό και σε ό,τι αυτή περιλαμβάνει.     “Πάω στον γιατρό.

Έστησαν στην τάξη τους μια “αίθουσα αναμονής” και ένα “ιατρείο”. Ο καθένας πήρε και από έναν ρόλο (ασθενείς, γιατρός ,νοσοκόμες) και λειτούργησε σύμφωνα με αυτόν.

  Οι μαθητές, γνώρισαν τα βασικά μέρη του ανθρώπινου σκελετού καθώς και τη λειτουργία του (στήριξη, προστασία οργάνων) , έπαιξαν παιχνίδι για αυτόν στο wordwall και χόρεψαν με βίντεο στο youtube.

Οι μαθητές, παρακολούθησαν παρουσίαση για τα πιο σημαντικά όργανα του ανθρωπίνου σώματος, τα γνώρισαν από κοντά ψηλαφώντας το “ανθρώπινο πρόπλασμα” και διάβασαν πληροφορίες για τις βασικές λειτουργίες τους. Στο τέλος, έφτιαξαν μια παρουσίαση για αυτά, σε χαρτί του μέτρου.

Κάποιοι από τους μαθητές, ζωγράφισαν το ανθρώπινο σώμα με τα όργανά του και τα έργα τους δείχνουν όμορφα και ιδιαίτερα.

 

Οι μαθητές, καλούνται ανά ομάδες, να αντιστοιχίσουν εικόνες οργάνων με τις λειτουργίες τους. Αφού το κάνουν αυτό, παρουσιάζουν τα όργανα στις άλλες ομάδες.

  Oι μαθητές, γνωρίζουν το Κυκλοφορικό σύστημα και με τη βοήθεια της ρομποτικής το αναπαριστούν. Φτιάχνουν ρομπότ τα οποία παίζουν τον ρόλο του αίματος ,που κυλά στις αρτηρίες και στις φλέβες .

   Δίνουν εντολές στα ρομπότ τους, μέσω ενός προγράμματος ώστε να κινηθούν ανάλογα. Μόνο για την κατασκευή του κάθε ρομπότ έπρεπε να συναρμολογηθούν 30 κομμάτια! Οι μαθητές τα κατάφεραν περίφημα.

Πεπτικό Σύστημα: Οι μαθητές, γνωρίζουν τα όργανα από τα οποία αποτελείται καθώς και τη λειτουργία του καθενός .Το ζωγραφίζουν και το αναπαριστούν με απλά υλικά που βρήκαν στο σχολείο. Αναπαριστούν και το ταξίδι της τροφής μέσα στο σώμα.

( ΣΤΟΜΑ -ΟΙΣΟΦΑΓΟΣ)

(ΣΤΟΜΑΧΙ)

( ΛΕΠΤΟ ΕΝΤΕΡΟ -ΑΠΟΡΡΟΦΗΣΗ ΘΡΕΠΤΙΚΩΝ ΣΥΣΤΑΤΙΚΩΝ)

(ΠΑΧΥ ΕΝΤΕΡΟ -ΠΕΡΙΤΤΩΜΑΤΑ – ΠΡΩΚΤΟΣ)


Νεογιλά δόντια:

  Οι μαθητές, μετρούν τα δόντια τους, μαθαίνουν τον αριθμό τους και το όνομά τους(νεογιλά), το πόσο σημαντικά είναι για τη μάσηση της τροφής , την επικοινωνία, αλλά και την εμφάνιση.

      Παίζουν ένα παιχνίδι, προσπαθώντας να πουν λέξεις με “οδοντικά σύμφωνα” χωρίς να ακουμπήσουν τη γλώσσα τους στα πάνω δόντια τους και διαπιστώνουν ότι είναι δύσκολο να καταλάβει ο ένας τον άλλο!

 Βλέπουν βίντεο για το σωστό βούρτσισμα και για το ποιες τροφές πρέπει να προτιμούν για να τα προστατέψουν από την τερηδόνα. 

 Τέλος, κατασκευάζουν την οδοντοστοιχία τους ,με φασόλια για τους κοπτήρες και τους κυνόδοντες και ρεβίθια για τους γομφίους ,πάνω σε πηλό. 

Μπορεί επίσης να σας αρέσει...